Saturday, April 18, 2009

Retromamma!

Vissa saker blir jag lycklig av. Jag betalar gladeligen ganska mycket extra pengar för en helt vanlig blå toppluva, om den har Barbapapatryck på. Allt med Fem myror är fler än fyra elefanter får mig att le. I höstas köpte jag body, tröjor, strumpor, underkläder och byxor till barnen med figurerna på, och häromdagen köpte jag en flaska badskum från Apoteket bara för att elefanen var på, och tänker troligen köpa schampoo också bara för att flaskan är fin. Så är det, och det står jag för!
Däremot känner jag mig inte särskild lockad av det klädmärke som gör reklam med sloganen "för hagalna mammor och bortskämda barn".

För övrigt ser jag fram emot att cykelhjälmforskningen skall gå framåt, så att hjälmarna kan bli lättare och bekvämare. Stackars lillkillen måste hålla upp hjälmen med ena handen för att kunna se. Hjälmen sticker ju ut så långt därbak att den skjuts fram av ryggstödet. Det MÅSTE kunna gå att få fram ett bättre alternativ än de här klumpiga frigolitklossarna!

No comments: