Thursday, April 10, 2008

Att vara förälder är...

att behöva tömma skor och tofflor innan man sätter på dem
att hitta små bilar ömt instoppade under täcket
att åka till jobbet med en stekspade i väskan
att ibland faktiskt hitta kläder på sina rätta ställen
att agera både snuttefilt, snytnäsduk och kudde
att få höra sina egna ord eka i en liten barnamun (dottern till en gråtande lillebror: "Så ja, så ja, du skall få lite sutt!")
att få höra nya roliga och ibland förkortade varianter på sånger (till exempel "jag är en liten undulat, för de är så snåla!")
att få se syskonkärlek växa fram (dottern och sonen låg på rygg och höll varandra i händerna, och dottern skrattade och sade: "Lilla Tore lånar din (=min) hand!"
att bli tagen för given på ett kärleksfullt och tryggt sätt
att känna sig som den viktigaste personen i världen!

1 comment:

Miss F said...

Jag citerade dig på den här. Hoppas det är ok. Jag tyckte det var så fint.
Du kan läsa det på min blogg och även protestera där. :)