Tuesday, January 29, 2008

Alla?

Jag har alltid blivit förorättad över kollektiva utskällningar. När läraren spänner blicken i oss och säger att "Ni måste faktiskt bli bättre på att städa", så måste jag bita mig i tungan för att inte protestera och påpeka att jag minsann stannade kvar en timme och städade efter både mig och andra.
Lite av den irritationskänslan kommer tillbaka när jag läser om föräldraskap i olika forum. Där är jag förstås inte utpekad på samma sätt, vi är inte bara 20 mammor eller pappor som förväntas ingå i detta "alla", men jag vill ändå protestera när det handlar om att "alla" tycker det är jobbigt ibland, "alla" tappar tålamodet, "alla" tycker att det är en stor och svår omställning att bli förälder.
Ursäkta, men så är det inte! Att det mycket väl KAN vara svårt, och att många kan tycka det, går jag med på, men även om jag är det enda undantaget i världen så betyder det att inte alla tycker likadant.
Den här bloggen kommer att handla om mina tankar om föräldraskap och allt däromkring. Jag är verkligen Kaxiga Mamman och känner mig helt trygg som förälder, och vill gärna diskutera!

No comments: