Tuesday, March 17, 2009

Babyboom!

Nu har jag och min man svart på vitt på att vi inte kan få fler barn (två räcker alldeles utmärkt så vi har vidtagit permanenta åtgärder), så jag gläder mig lite extra åt alla småttingar som kommer till världen i bekantskapskretsen. Föräldragruppen vi hamnade i när dottern föddes har nu utökats så att alla har två barn, den senaste kom i söndags. Ett par vänner som bor på en kort promenads avstånd fick en flicka förra torsdagen. Lite mer långväga vänner i USA fick också en flicka för några veckor sedan. De brukar tillbringa somrarna i Sverige så jag har gott hopp om att få gosa med henne mycket. Och imorse fick jag sms om att ett par vänner utanför Uppsala fick en son igår. Roligt!
Vidare väntar dotterns gudmor och hennes fru barn i slutet av sommaren. Jag tänker glatt ställa mig i barnvaktskön!

1 comment:

sona said...

Hejhej! =)
tack, jo det är jätte bra! hur är det med dig då?